השוואת מחירי פרקטים – לא להתפשר על המחיר הזול ביותר!

השוואת מחירי פרקטים – לא להתפשר על המחיר הזול ביותר!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אחד הטרנדים החמים ביותר כיום בתחום העיצוב הביתי הינו התקנה של רצפת פרקט. רצפה כזאת שמורכבת על פי רוב מלוחות שמונחים זה לצד זה, לעיתים בצורה של שכבות, מוסיפה אלמנט מרשים של יופי טבעי ומשפיעה גם על התחושה והמגע.

כאשר בוחרים להתקין פרקט, בין אם מדובר על סביבה ביתית ובין אם מדובר על משרד או על סביבה מסחרית, כדאי להיערך לביצוע סקר שוק מקיף.

המחירים השונים והשונות בעלויות ההתקנה נובעים לא רק מאיכותם של בעלי המקצוע ורמתם המקצועית. סוגי חומרי הגלם וטיב הגימור, שיכולים להגיע בצורות שונות מאוד, ישפיעו מאוד על המחיר הסופי לצרכן.

טבעי או סינטטי – מה החלטתם?

השאלה הראשונה שיש להחליט בשעה שרוצים לבחור פרקט מתאים איננה הצבע או הגימור. השאלה החשובה ביותר היא קודם לכל האם מעוניינים ברצפה שעשויה מחומר טבעי ואיכותי במיוחד או שמוכנים להסתפק בלוחות שעשויים מתחליף מלאכותי – סינטטי.

למעשה, כאשר מדובר על פרקט טבעי, גם כאן קיימות לא מעט אפשרויות בחירה, כאשר הצרכן הנבון יצטרך לבחור בין:

  • פרקט דו שכבתי.
  • פרקט תלת שכבתי או כזה בעל שכבות מרובות יותר.
  • פרקט מעץ מלא, שעשוי מלוחות איכותיים במיוחד.
  • לוחות מעצים לבנים – רכים, שעלותם נמוכה יותר. הללו יכולים להות שכבת תשתית, שמוזילה את העלות הכוללת.

לעומת חומרי גלם טבעיים, קיימת אפשרות לבחור בפתרון סינטטי, בגימור שנקרא למינציה. כאן מדובר על תחליף שמספק תחושה פחות טובה למגע, אך המחיר הזול, לעיתים באופן משמעותי, משחק תפקיד מרכזי בקבלת ההחלטה.

יש לציין גם שפרקט סינטטי מגיע ברמות שונות ומכאן – ברמות מחיר מגוונות ושהוא מצריך פחות תחזוקה שוטפת.

פרקט לבית או למשרד?

בשל המראה היוקרתי של הפרקט, ניתן למצוא אותו כיום בסביבת מגורים ביתית למשל בבתים פרטיים, בוילות וגם בדירות מגורים. במקביל, הוא משמש לחיפוי איכותי כתחליף לריצוף רגיל גם במרכזים מסחריים מסוימים, במשרדים יוקרתיים, במגדלי משרדים ועוד.

האפשרות להתקין אותו על פי דרישה, בגימורים שונים ובטווחי מחיר שונים, הופכים אותו מתאים לחיפוי בכל קנה מידה, הן לשטחים נרחבים והן לשטחים מצומצמים.

התקנה עצמית או מקצועית?

מיד נגיע לנושא שמעניין מאוד את הצרכן הסופי, דהיינו המחיר שנדרשים להשקיע, אך לפני כן נספר שהמחיר הוא פונקציה של מספר גורמים במקביל.

  • ראשית, איכות חומרי הגלם של הלוחות. כפי שהזכרנו קודם לכן, מדובר בחומרים שיכולים לכלול לוחות עץ טבעיים מסוגים שונים או חומרים סינטטיים.
  • שנית, יש חשיבות גם לסוגי הגימור. בין הגימורים נזכיר את הגימור המבוסס על לכה, את גימור השמן ואת גימור הלמינציה שמתאים ללוחות סינטטיים.
  • שלישית, יש חשיבות גם לשימוש הנדרש בשכבת בידוד (שיכולה להיות עשויה ספוג או להגיע בצורה איכותית יותר).
  • רביעית, התקנה. כאשר מבצעים התקנה עצמית, הרי שצריך לממן רק את עלות חומרי הגלם. יחד עם זאת, מומלץ שלא לבחור בדרך זאת אם לא בטוחים שניתן להשלים את העבודה ברמה גבוהה. לרוב, כאשר מדובר על פרקט סינטטי, ההתקנה פשוטה יותר וקיימת סבירות גבוהה יותר להשגת תוצאה טובה.

חשוב להשוות!

כאשר משווים בין מחירי פרקטים שונים יש לקחת בחשבון שעלות חומר הגלם נבעת לרוב על פי מטר רבוע, בדומה למקובל בריצוף קרמיקה. המחיר מתחיל בכמה עשרות שקלים למטר, לסוג הזול ומגיע עד לכמה מאות שקלים למטר, עבור הסוג האיכותי ביותר.

כאמור, קיימים הבדלים ניכרים בין סוגי פרקט שונים בשל חומרי הגלם השונים, אולם מכיוון שעלות בלתי מבוטלת נדרשת למימון ההתקנה, הרי שיש משמעות לגורמים כגון:

  • מקצועיות המתקין.
  • עומס העבודה של המתקין.
  • ההתמחות של המתקין בחומר הגלם הנבחר.
  • הספקים עימם עובד המתקין.
  • יכולת המיקוח של הצרכן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו