השוואת מחירי ביטוח חיים

השוואת מחירי ביטוח חיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ביטוח חיים הוא השקעה לטווח ארוך וכמובן השקעה שלא אנו, בתור החוסכים נהנה מן הכסף בעת הפעלת הביטוח.

אם זאת, זהו אחד הביטוחים החשובים ביותר שאדם יכול לרכוש למען הבטחת עתיד משפחתו במקרה מוות בטרם עת.

תחום ביטוחי החיים התפתח משמעותית בשנים האחרונות מבחינת סוגי הפוליסות והכיסויים הביטוחיים, החל מביטוח חיים ריסק טהור ועד ביטוחי חיים המשולבים במכשירי חיסכון לטווח ארוך.

חשוב ומומלץ מאוד לבצע השוואת מחירי ביטוח חיים כדי למצוא פוליסות זולות וכמובן פוליסות מתאימות למבוטח ספציפי.

למה מומלץ לבצע השוואת מחירים?

כמו בכל תחום בשוק תחרותי וכלכלי שבו פועלים כמה שחקנים, התחרות יוצרת הבדלי מחירים ותנאים. לכן מומלץ מאוד לבצע השוואת מחירי ביטוח חיים בין חברות הביטוח השונות, רצוי באמצעות גורם בלתי תלוי תוך ראיית התמונה הכוללת מול החברות.

השוואת המחירים היא חיונית מכמה היבטים, שכולם מסתכמים בעלות-תועלת כלכלית ובהתאמת התנאים בפוליסה למצב הפרטני של כל חוסך.

ראשית, בין חברות הביטוח השונות יהיו הבדלים במחיר הפרמיה החודשית שיש לשלם עבור המבוטח, כמובן שגורמי קביעת המחיר הם גם נתונים אישיים של המבוטח וגובה הכיסוי הרצוי, אך הפרמיה יכולה להיות זולה יותר אצל גורם מסוים – לעיתים בהבדלים יחסית מהותיים לטווח הארוך.

שנית, במכשירי ביטוח חיים שכוללים מרכיב אלטרנטיבי לחיסכון לטווח ארוך יש לבחון את נושא התשואה לאורך זמן, גוף ביטוח שמציג ביצועי תשואה טובים יותר לאורך זמן יכול אולי לספק לחוסך סכום גדול יותר בעת פדיון הפוליסה.

היבטים נוספים הרלבנטיים לתהליך השוואת מחירי ביטוח חיים הם דמי ניהול במכשירי ביטוח עם מרכיב חיסכון, תנאי קבלה לפוליסה (אפשרויות חיתום מחמירות או מחמירות פחות), היקף מרכיב אובדן כושר העבודה בפוליסה, סכום הכיסוי המוענק במקרה מוות לעומת עלות הפרמיה, כל כמה זמן משתנה הפרמיה וכן הלאה.

מי מציע ביטוחי חיים

כל חברות הביטוח בישראל מציעות פוליסות שונות בתחום ביטוח החיים. יש שחקנים יותר חזקים בתחום זה דוגמת חברת הביטוח מגדל ויש חברות שתיק הנכסים שלהן בתחום ביטוחי זה קטן יותר, אך כולן על פי רוב מציעות ביטוחי ריסק, ביטוחי חיים משולבי חיסכון, אובדן כושר עבודה וכן הלאה.

מעבר לחברות הביטוח עצמן, יש בישראל מגוון אדיר של סוכנויות ביטוח המציעות פוליסות מטעם החברות המבטחות השונות – על פי רוב הביטוח עצמו יירכש באמצעות סוכנות ביטוח.

חברות הביטוח השונות, בנוסף לבנק מציעות למעוניינים לבטח את המשכנתא. גם ביטוחים מסוג אלו חשוב לבדוק דרך השוואת מחירים הן בחברות הביטוח והן בבנק.

סוגי ביטוח חיים

השוואת מחירי ביטוח חיים צריכה להיעשות עבור סוג מתאים של פוליסה, רצוי לדעת איזה סוג הכי מתאים למבוטח ספציפי וניתן גם לבצע השוואה של כמה מסלולים למציאת האידיאלי מכמה שיותר היבטים.

  • ביטוח חיים רגיל – ריסק: זהו ביטוח החיים הבסיסי והקלאסי, משלמים בכל חודש פרמיה על פי פרמטרים של סכום הכיסוי הנרכש, גיל וכדומה ובמקרה מוות היורשים מקבלים את הסכום שנרכש. אם המבוטח לא נפטר במהלך תקופת הביטוח (עד גיל 70 לרוב), הכסף "הלך" ואי אפשר לקבלו. זהו ביטוח החיים הכלול בביטוח המשכנתא שהוא חובה לקבלת ההלוואה
  • ביטוח חיים במכשיר חיסכון: סוג זה של ביטוח חיים נכלל בעיקר בביטוחי מנהלים שהם למעשה פוליסת ביטוח חיים מורכבת וגם בקרנות פנסיה מקיפות ובמידה מסוימת בקופות גמל. עבור שכירים, המבוטח והמעסיק מפרישים כספים לחיסכון עם מרכיב ריסק בתוכו.
  • ביטוח חיים עם אובדן כושר עבודה: ניתן לרכישה פרטית במסגרת השוואת מחירי ביטוח חיים וקיים במכשירי חיסכון לטווח ארוך. מעבר לכיסוי הריסק במקרה מוות, הביטוח כולל גם תשלום במקרים של אובדן כושר עבודה.

מקורות להשוואת מחירי ביטוח חיים באינטרנט

ראו גם:

ביטוח תכולה

ביטוח לחו"ל

מהן העלויות של גישור גירושין? ומדוע זה זול יותר בהשוואה לחלופות?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו