השוואת מחירי מוצרים

השוואת מחירי מוצרים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ברשת קיימים מספר אתרים העוסקים בהשוואות מחירים. במקום לכתת את רגליכם מחנות לחנות, ניתן כיום לגלוש בין האתרים השונים ולבחון את המאפיינים של המוצרים בהם אתם מעונינים.

השוואת מחירים באינטרנט

ישנם אתרי השוואת מחירים שמתמחים בתחומים ספציפיים, כמו למשל תחום התיירות, או ביטוח רכב. אלו הם אתרים אשר מתמחים בהשוואת מחירים לגבי תחום צרכני אחד. לעתים הם נותנים פירוט נוסף לגבי התחום שבו הם עוסקים, אולם אתר טוב וקבוע להשוואת מחירים כללית יהיה מגוון ורחב יותר. אתר מסוג זה יציג השוואת מחירי מוצרים שונים וקטגוריות רבות לבחירה.

במאמר זה נביא כמה תובנות לגבי השוואת מחירי מוצרים ברשת. להלן סקירה של כמה מהם, לצד היתרונות והחסרונות השונים של כל אתר.

זאפ השוואת מחירים

זאפ הוא עדיין האתר הגדול ביותר בארץ להשוואת מחירים. סקרים מראים ש-30 אחוז מהגולשים בוחרים בו כאתר השוואת המחירים שלהם, כאשר שאר האחוזים מתחלקים בין יתר אתרי השוואות המחירים. מה שמייחד את זאפ הוא לא רק מגוון וכמות המוצרים שהוא מציג, אלא העובדה שהאתר מאפשר לגולש לקבל מידע מעבר המחיר.

לצד כל מוצר בזאפ מופיעה חוות דעת של גולשים אחרים באתר. חוות דעת אלו מסייעות לגולש ללמוד יותר על חווית קניית המוצר, על רמת השירות ועל אמינות החנות שנבדקת.

באתר זאפ, מקבוצת דפי זהב, ניתן לקרוא גם מדריכי קנייה שעוזרים לצרכן לדעת על מה לשים דגש כאשר הוא רוכש מוצרים שעלותם גבוהה יותר, כגון מכשור חשמלי או ריהוט. באתר מושוות כמעט 1,300 חנויות, מעל מיליון מוצרים, ומופיעות בו כ-150,000 חוות דעת למוצרים אלו.

ישנה אינפורמציה רבה על כל מוצר שהגולש מעוניין לקנות, לצד מידע טכני על מוצרי חשמל למשל. בנוסף לכך, מופיע גם מידע על רמת השירות של החנות שמוכרת את המוצרים, ומשוב מאנשים שקנו את המוצר ויכולים לספר אם הוא ענה על ציפיותיהם.

אתר זאפ הוקם כדי להיות הסמן המרכזי בתהליך החלטת הרכישה של הצרכן הישראלי. נראה שהוא עושה מאמץ גדול על מנת להיות האתר עם המידע המגוון והמדויק ביותר בתחום השוואת המחירים.

לאתר הקש כאן

אתר כמה

אתר זה הינו שחקן חדש יחסית בין אתרי השוואת מחירים. יש בו אמנם מגוון מוצרים, אך הקטגוריות מאורגנות בצורה לא ממש יעילה. כאשר מחפשים מוצר מסוים בתחום אחד, עולים בתוצאת החיפוש מוצרים שלא שייכים במובהק לקטגוריה. דבר זה מעורר שאלות לגבי רמת העדכון של האתר ויעילות השימוש בו. אתר כמה נוצר על ידי אתר Yad2 כתשובה לאתר זאפ. לאחר שנים שבהן היה זאפ אתר השוואת המחירים היחיד בשוק, רצו מקימי אתר כמה לתת לכך מענה. עם זאת, אתר זאפ עדיין שולט בשוק, בעוד שלאתר כמה נתח מסוים ממנו.

לא רק אתר זאפ משתף פעולה עם חנויות, גם אתר כמה מבצע מספר שיתופי פעולה עם חנויות ברשת ומחוצה לה, כמו למשל עם אתר וואלה שופס. שיתוף זה נותן מן הסתם עדיפות לאתרי קניות אלו, אולם מסתבר שתופעה זו נפוצה באתרי השוואת המחירים הגדולים ושום אתר רציני אינו חף ממנה.

לאתר הקש כאן

למידע נוסף בנושא השוואת מחירי מוצרים:

השוואת מחירי בר מים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו