השוואת מחירי השכרת רכב בחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אנשים שמבקרים בחו"ל, בין אם אלה אנשי עסקים או תיירים, זקוקים לאמצעי תחבורה. באמצעות השכרה של רכב בחו"ל אפשר להיות עצמאיים יותר ולנסוע לאן שמתחשק, בלי להיות תלויים בתחבורה ציבורית.חשוב לזכור שישנם מקומות אשר בהם המעבר ממקום למקום ללא רכב שכור הוא כמעט בלתי אפשרי, או לפחות כרוך בטרחה רבה ומיותרת.

מצד שני, ישנם מקומות, כמו ערים מרכזיות באירופה, שבהן מומלץ לשלב נסיעה בתחבורה ציבורית בשעות שבהן העומס בכבישים גדול במיוחד.

בעולם הרחב קיימת אפשרות להשכיר כלי רכב במחירים נוחים. הנקודה שחשוב לזכור לפני שמתחילים להשוות בין מחירי החברות השונות, היא שמגוון הסוגים של כלי הרכב גדול ביותר, וחשוב להתאים את סוג הרכב לאופי הטיול ולמספר הנוסעים הצפוי. בעולם נהוג לחלק את כלי הרכב להשכרה לקטגוריות שונות, בהתאם לאופי השימוש הצפוי, צרכי הלקוח וטווח המחירים.

קטגוריות רכב

קטגוריות הרכב המקובלות במרבית החברות להשכרת רכב (בארץ) ובעולם הן כדלהלן:

1. Economy – רכב חסכוני. לדוגמא – אופל קורסה באירופה, שברולט אוואו בארצות הברית.

2. Compact – רכב קומפקטי. לדוגמא – סיטרואן c 4 באירופה, פורד פוקוס בארצות הברית.

3. Mini – רכב מסוג מיני. לדוגמא פיג'ו 1007 באירופה.

4. Intermediate – רכב בדרגת ביניים. למשל יונדאי סונאטה בארה"ב.

5. Standard – רכב מסוג סטנדרטי. למשל פיג'ו 407 באירופה או פורד פיוזן בארה"ב.

6.Premium – רכב פרמיום, כלומר מעל הסטנדרטי, כגון אאודי בעל נפח מנוע של 2 ליטרים   באירופה, ביואיק לוצרן בארה"ב.

7. Full size – רכב גדול, כגון דודג' צ'רג'ר בארה"ב.

8. Luxury – רכבי יוקרה מפוארים, כגון מרצדס E קלאס באירופה.

9. Oversize – רכבים גדולים במיוחד כגון גיפ' האמר בארה"ב.

10. Special – רכבים מהסוג מיוחד, כגון לקסוס LS460 באירופה או ג'יפ צירוקי בארה"ב.

הקטגוריה, אשר מוכרת בחברות הרכב בתור האות הראשונה בקוד הרכב המבוקש, נועדה להקל על בחירת כלי הרכב המתאים לצרכים של שוכרים שונים.

בטיול זוגי, לבעלי תקציב מצומצם, או לטיול משפחתי של משפחה מהמעמד הבינוני, מקובל לשכור כלי רכב חסכוניים וזולים יותר, למשל מקטגוריות E,C,M,I או S. אנשי עסקים ותיירים בעלי כיסים עמוקים יותר, נוטים להעדיף רכבי פאר או רכבים מיוחדים, כגון אלה השייכים לקטגוריה L, O, או S.

חשוב לציין שמלבד קטגוריית הרכב, חשוב להתייחס גם לקריטיונים נוספים המשפיעים הן על חוויית הנסיעה והן על המחיר לדוגמא – מספר הדלתות ברכב, סוגי ההילוכים (ידני או אוטומטי), ותוספות שונות. גם לגיל הנהג ולוותק שלו בנהיגה יש השפעה על המחיר, בהתאם לעלות הביטוח.

השוואת מחירים

לפני שניתן כמה דוגמאות למחירי השכרה בעולם, כדאי לדעת שבמרבית המדינות, אצל חברות ההשכרה המובילות, יש מספר ימים מינימאלי להשכרה, אשר עומד בדרך כלל על שלוש.

ישנן חברות השכרה המאפשרות לקבל הצעת מחיר ראשונית ומיידית, באמצעות אתר האינטרנט שלהן. הלקוח המיועד מזין את מדינת היעד, תאריך ההשכרה המתוכנן, מקום האיסוף וכן מקום ההחזרה ותאריך החזרת הרכב. יש חברות שבהן מתבקש הלקוח להזין גם סוג או קטגוריית רכב, ואילו באחרות מתקבלת תשובה מיידית על המחיר המשוער של כלי רכב מקטגוריות שונות ומגוונות. אתר rentdirect מאפשר לקבל הצעה מיידית לכל יעד בעולם

מחירים מסביב לעולם

על מנת לסבר את האוזן על הבדלי מחירים בעולם לפי קטגוריות רכב שונות, נציג כעת מחירים של קטגוריות רכב שונות באיטליה וארצות הברית.

איטליה: השכרת רכב מקטגוריה E, למשל פיאט פנדה, תעלה 135 אירו לשלושה ימים, רכב מקטגוריה

C כגון פולקסווגן גולף, יעלה 153 אירו, ורכב מקטגוריה P, כגון וולוו S80, תעלה 405 אירו.

ארצות הברית: השכרת רכב מקטגוריה E, כגון שוורולט אוואו, תעלה 230 דולר לשלושה ימים, רכב מסוג C, כגון פורד פוקוס, יעלה 242 דולר ורכב מקטגוריה S, למשל גי'פ צירוקי, יעלה 392 דולר לשלושה ימים.

ראו גם:

השוואת מחירי ליסינג

השוואת מחירי השכרת רכב בארץ

השוואת מחירי מלונות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו