דיו או טונר למדפסת – מה עדיף לבעלי עסקים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דיו או טיונר למדפסת - מה עדיף לבעלי עסקים?זה קורה ללא מעט בעלי עסקים. הם מקבלים את ההחלטה הדי מובנת מאליה לרכוש מדפסת, שצפויה לשמש אותם רבות. ואז הם מגיעים לחנות ונתקלים בשאלה שהם לא היו מוכנים אליה: "איזה סוג מדפסת אתם רוצים? מדפסת הזרקת דיו או מדפסת לייזר?".

האמת היא שקשה למצוא תשובה חד משמעית לדילמה הזו, כאשר הן למדפסות הזרקת הדיו המבוססות מחסנית והן למדפסות הלייזר העובדות באמצעות טונרים יש יתרונות משלהם. השאלה היא מה מתאים לצרכים ולדרישות של העסק הנתון.

מחיר

החלטות רבות של בעלי עסקים מתבצעות תוך בחינת המחיר הכרוך, במטרה לצמצם ככל שניתן את הוצאות העסק – ובכך להגדיל את רווחיו. אם בוחנים את מדפסות הדיו לעומת הטונרים, מגלים תשובה מורכבת שאינה חד משמעית.

מבחינת העלות הראשונית של המדפסת, אתם צפויים לשלם יותר על מדפסת לייזר המבוססת על טונרים. אבל, וזה אבל גדול מאוד, עלויות הדיו דווקא נוטות להיות זולות יותר לאורך זמן במדפסות מהסוג הזה. הסיבה היא שההדפסה נחשבת לחסכונית יותר מבחינת הדיו, כך שטונר שאתם רוכשים צפוי לשמש אתכם לפרק זמן ארוך יותר מאשר מחסנית שהייתה נרכשת באותו מועד.

איכות

לכל בעל עסק יש את הציפיות שלו מבחינת איכות התוצרים המודפסים שהוא מצפה להם. יש עסקים שידפיסו בעיקר מסמכים בעלי מלל כתוב, בשחור לבן, כך שהדרישות שלהם מאיכות ההדפסה אינן גבוהות יתר על המידה. מן העבר השני של המשוואה, עסקים אחרים יזדקקו דווקא לחומרי הדפסה באיכות גבוהה: שרטוטים, תמונות וכן הלאה. כדאי לכן שתגדירו מראש מהם הצרכים הנקודתיים שלכם.

לאחר מכן, אפשר לגשת למעמד הבחירה ולראות שהמשוואה בו די פשוטה. בחלק הארי של המקרים, מדפסות הדיו מספקות איכות גבוהה יותר של התוצר המודפס מאשר מדפסות הלייזר. הסיבה היא שאופן פעילות המדפסות מביא לכך שכמות גדולה יותר של דיו מרכיבה את הצורה הוויזואלית המופיעה על גבי הדף.

מהירות

שאלה נוספת שצריכה להישאל היא עד כמה המדפסת אמורה להיות מהותית בתפעול השוטף של העסק. חלק מהעסקים זקוקים "מדי פעם", או לחלופין להדפסות על ידי כמות קטנה של אנשים – המשמעות היא שעבורם לרוב לא חובה שמהירות ההדפסה תהיה גבוהה.

מנגד חשבו על עסקים בהם המדפסת עובדת שעות נוספות ומתופעלת על ידי מספר רב של אנשים. במצבים אלה מהירות הדפסה איטית עלולה ליצור תור לא מומלץ של אנשים בדרך להדפסה או אפילו לעכב את ההתנהלות השוטפת של העסק.

אז מי יוצא כשידו על העליונה מבחינת מהירות ההדפסה? גם כאן עשויים להיות הבדלים ברמת הדגם הספציפי של המדפסת, אבל בגדול מדפסות הפועלות באמצעות טונרים נוטות להיות מהירות יותר מאשר מדפסות לייזר הנעזרות בדיו (בעיקר עקב אופן הפעילות וכמות הדיו הנדרשת).

ראו גם:

דיו למדפסת – במחיר משתלם לעסק שלכם

דיו או טיונר למדפסת - מה עדיף?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו