השוואת מחירי ספקיות גז

השוואת מחירי ספקיות גז

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אחד מאמצעי הבישול המובילים בישראל הוא תנור הבישול שכולל כיריים גז. למרות שיש כיום גם דגמים של כיריים המבוססים על חשמל מרבית הציבור עדיין עושה שימוש קבוע ותכוף בגז לבישול ולחימום המזון.

הצרכן הישראלי שבעבר לא נטה לבדוק מקרוב חלק מסעיפי ההוצאות החודשיות כבר הבין שכמעט כל סעיף וסעיף ניתן להוריד באמצעות כללים של צרכנות נבונה. לעיתים ניתן להוריד במחיר על ידי מיקוח ולעיתים פשוט על ידי השוואת מחירים טובה ויעילה. את כל חברות הגז בישראל ניתן למצוא באתר egas

כל הדרכים לאספקת גז

לפני שמדברים על השוואת מחירים חשוב להקדים ולהסביר על הדרכים השונות שבהם ניתן לספק גז עד הבית. בעבר, הדרך היחידה לקבל אספקה של גז בישול לבית הייתה באמצעות מכלי גז. כיום, אמנם ניתן עדיין להזמין מכלי גז אולם ניתן להתקין גם מערכות אחרות של אספקת גז כגון מאגר מרכזי שנקרא גם צובר. אספקת הגז האפשרית:

  • במכלי גז ("בלונים") קטנים, בדרך כלל במשקל של שנים עשר קילוגרמים. מכלים כאלה מתאימים לרוב לבתים פרטיים, וילות או קוטג'ים.
  • במכלי גז גדולים, שיכולים להגיע למשקל כפול ואפילו משולש מזה של הקטנים.
  • במתקן שכולל כמה וכמה בלוני גז קטנים – מתקן כזה נפוץ מאוד בבנייני מגורים ובפרט בבניינים וותיקים יחסית. שיטה זו מאפשרת החלפה של בלונים שהתרוקנו בלי לפגוע באספקת הגז.
  • מתקן שנקרא "צובר" – מתקן זה משמש בנייני מגורים גדולים, בעיקר כאלה שנבנו בשנים האחרונות. מתקן זה נחשב לבטיחותי יותר והוא יכול להגיע למשקל גדול מאוד (עד מאות רבות של קילוגרמים).

כמות השימוש ושימוש קבוע

חשוב לשים לב שחברות הגז השונות גובות על פי רב תשלום שמורכב משני חלקים. חלק אחד הינו תשלום קבוע וחלק שני הינו תשלום לפי שימוש.

לאור זאת, חשוב לבדוק היטב עם כל חברה שיכולה לספק גז לאזור המבוקש מהו התעריף לפי כמות הגז הנצרכת (נמדדת לרוב באמצעות שעוני מדידה לכל דירה) וכן מהו התעריף הקבוע. יש לשים לב לעובדה שככל שהצריכה נמוכה יותר עולה המשקל של התשלום הקבוע (באחוזים, מסך הכל לתשלום).

השוואה אונליין

על מנת להשוות בין המחירים של ספקי הגז השונים ניתן כמובן להתקשר לכל ספק וספק ולבקש הצעת מחיר. עם זאת, כיום ניתן בהחלט לבצע גם השוואת מחירים נוחה ומהירה יותר תוך שימוש באתרי אינטרנט שונים.

שלא כמו במוצרים רבים שבהם לא קיימת מעורבות ממשלתית הוחלט לפני זמן מה שבכל הקשור לגז ולהשוואת מחירים תבוא הממשלה לעזרת הציבור הרחב.

לאור זאת, הושק אתר אינטרנט ממשלתי שבו ניתן לבצע השוואת מחירים נוחה ופשוטה בין כל ספק הגז בארץ. את השוואת המחירים ניתן לבצע תוך סינון על פי רשויות מקומיות (ערים בארץ), תוך בדיקה של תקופות שונות, תוך התייחסות למגוון שיטות אחסון הגז השונות ועוד. ההשוואה מוצגת באמצעות גרף עמודות נוח, צבעוני וברור.

מידע נוסף על מחירים, השוואת מחירי גז ופרטים חשובים נוספים לצרכן ולמשתמש ניתן לקבל גם באמצעות אתרים נוספים. בין האתרים שראוי להזכיר ניתן למצוא:

  • פורטל הגז הישראלי – מי גז. באתר מידע גם אודות שימושים שונים לגז, תעבורה מבוססת גז ועוד.
  • מדרג – אתר השוואת ספקי שירות ומדדי איכות. בין היתר מסביר האתר לא רק על מחירים אלא גם כיצד מבצעים שינוי ספק הגז בבית משותף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו