השוואת מחירי סלולר

השוואת מחירי סלולר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אחד ההישגים הגדולים ביותר בתחום הצרכנות הישראלי בשנים האחרונות הוא ההוזלה המשמעותית במחירי הסלולר.

מהפכת הסלולר, בראשותו של השר משה כחלון, הביאה להוזלה משמעותית, בגובה עשרות אחוזים, במחירי הסלולר שאנו רגילים לשלם, והכניסה לשדה המשחק שחקנים חשובים אחרים.

אלא שעבור הצרכן, נוצר כאב ראש חיובי בכל קנה מידה: איך בוחרים את ההצעה המשתלמת ביותר? כאן בדיוק נכנס לתמונה הנושא של השוואת מחירים.

קווים לדמותו של התחום הסלולרי בישראל

עד לפני מספר שנים, תשלום של מאות שקלים עבור השימוש בטלפון היה נחשב למקובל בכל קנה מידה. כיום, אם רק מחפשים, ניתן למצוא הצעות משתלמות הרבה יותר.

האבחנה המרכזית היא ביחס לחבילת השימוש במכשיר: כיום, נפוצות מאד חבילות בהן שיחות והודעות הן ללא הגבלה (כל עוד הן בגדר הסביר), וכך גם הגלישה באינטרנט עד לנפח מסוים. עקב העובדה שלרבים מהישראלים יש כיום טלפונים חכמים, סוגיית הגלישה היא אחת המרכזיות שישפיעו על הבחירה שלהם.

מה שחשוב יותר לענייננו, הוא שחבילות מסוג זה מוצעות, חדשות לבקרים, במחירים שווים לכל נפש: בין אם עבור התניידות של לקוחות של חברת סלולר אחרת, ובין אם עבור אלה הנמנים כבר על קהל הלקוחות של החברה.

עקב העובדה כי ניתן בישראל לעבור כיום בין חברות, ולהישאר עם מספר הטלפון הקיים, תוך מספר שעות, ברור מדוע נסיונות פיתוי לקוחות נפוצים כיום: בין אם חבילות במחיר מוזל מאד, ובין אם חבילות בהן המחיר למספר חודשים מינימלי (או אפסי), ולאחר מכן הוא עולה במעט.

חברות מסוימות אף מציעות משלוח, ללא כל תשלום, של כרטיס ה-SIM החדש, מה שמקל עוד יותר על ההתנהלות של המתניידים.

חשיבותה של צרכנות נכונה

אין זה סוד, שבעידן הסלולרי הנוכחי בישראל המילה "פראייר" עולה לא מעט. אחרי הכול, מדוע לשלם מאות שקלים על שימוש בטלפון, כשאחרים יכולים לעשות זאת במחיר הנמוך פי שלושה או ארבעה? כדי להימנע ממצבים בהם הטלפון של החבר יהיה תמיד זול יותר, מומלץ להשקיע אי אילו מאמצים בסקירת האפשרויות העומדות בפני אדם נתון, וזאת דרך השוואת מחירים.

חשוב לזכור כי מספר שעות של בירורים מסוג זה, יכולות לחסוך אלפי שקלים בשנה, ולכן אין לזלזל בחשיבותם.

בעידן האינטרנט, קל מאד לעקוב אחר חוקי המשחק המשתנים של עולם הסלולר. כל חברה מציעה אתר אינטרנט מושקע, בו מפורטים התנאים השונים של המסלולים: הדקות וההודעות הכלולות, נפח הגלישה (והמדיניות במקרה של חריגה ממנו: האטה בקצב או תוספת תשלום?), משך המסלול, וכמובן – המחיר.

אתרים מסוימים, כלליים יותר, הופכים את סוגיית ההשוואה לנוחה עוד יותר, וזאת באמצעות הצגת כל ההצעות הרלוונטיות של חברות הסלולר במקביל, אל מול עיניו של המשתמש, ומבלי שהוא בכלל יצטרך ליצור קשר עם אותן חברות. יש בכך יתרונות רבים, אין ספק, כשהמרכזי שבהם הוא חיסכון עצום בזמן ובמאמצים.

אז איך מחליטים?

בעולם הסלולר, בניגוד אולי לתחומים צרכניים אחרים, הנטייה של ישראלים רבים היא ללכת בהכרח על המחיר הנמוך ביותר.

לא ניתן להאשים אותם על כך, משום שהתשתית הסלולרית בישראל נוטה להיות איכותית, באופן יחסי. אלא שיחד עם תג המחיר, חשוב להתבונן היטב על מרכיבים אחרים בעסקה, או אפילו בחברה האמורה: האם ייתכנו בעיות קליטה במכשירים הסלולריים באזור נתון? האם ניתן להוסיף אחריות עבור המכשיר? וכן הלאה.

משתנים אלה ישלימו את משוואת הבחירה, ויאפשרו לבצע, בסופו של יום, את ההחלטה המושכלת ביותר, וזו אשר מתאימה כמו כפפה לצרכים של האדם שמקבל אותה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו