מאגר מחירי נדל"ן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שוק הנדל"ן בישראל חווה עליות מחירים מהותיות בכל אזורי המדינה בשנים האחרונות, ורכישת דירה עבור משפחות וזוגות צעירים הופכת קשה יותר. בנק ישראל פרסם הנחיות והגבלות שונות לגבי קבלת משכנתאות, והממשלה בוחנת את צעדיה על מנת לעצור את עליות המחירים ולסייע לציבור לרכוש דירות.

במקרים רבים, קבלת רמות המחיר האמיתיות והרלבנטיות ביותר לאזור מסוים היא קשה מאוד, ויש צורך משמעותי לעשות שימוש במחירוני נדל"ן יעילים ואמינים, זאת על מנת לבחון את מצב השוק לפני ביצוע פעולות בעלות השלכות פיננסיות גדולות. משרד האוצר, באמצעות רשות המיסים, מציע לציבור מאגר מחירי נדל"ן שמאפשר לקבל שווי ומחירים משוערים של נכסי נדל"ן למיניהם ברמת דיוק שאמורה להיות טובה ומהימנה.

נקודות חשובות לגבי המידע הממשלתי על נדל"ן ומיסוי מקרקעין

המידע שנמצא במאגר מחירי הנדל"ן של רשות המיסים ומשרד האוצר ניתן חינם לציבור הרחב, אך למרות פרסומו על ידי גורם ממשלתי רשמי הוא לא יכול להוות חומר מחייב. הוא לא יכול להוות עילה לתביעות משפטיות או תביעות כלשהן לגבי זכויות בנכסים או מקרקעין. מסירת המידע שקיים במסגרת מאגר מחירי נדל"ן ממשלתי זה אינה מהווה אישור של הגורמים הרשמיים לגבי אמיתותו המוחלטת.

הנתונים מוצגים על פי ובהתאם לשומת המס שמופיעה במאגרי הנתונים של מינהל מקרקעי ישראל, וגורמים ממשלתיים אחרים.

מהות מאגר מחירי הנדל"ן הממשלתי

המאגר הממוחשב והממשלתי הזה מאפשר לקבל מידע מגוון שרלבנטי מאוד במקרים רבים. ראשית, על הגולש לבצע חתך ראשי של הנתונים המבוקשים ולבחור את סוג הנכס: דירת מגורים, בניין, קרקע חקלאית, קרקע או כללי. בנוסף, עליו לבחור את מהות העסקה: סוג הדירה, סוג הבית הפרטי, עסקה בקרקעות וכדומה. לאחר הגדרת החתך הראשי של החיפוש במאגר, יש להגדיר לפחות נתון אחד מתוך האפשרויות השונות של החתך המשני.

הנתונים המשניים נועדו לצמצם את החיפוש ולספק תוצאות רלבנטיות ומדויקות יותר.

השדות הקיימים הם:

  • טווח מספרי הגושים בחלקה או בטווח חלקות מסוים שבהם לחפש.
  • טווח תאריכי המכירה של הקרקע או הנכס.
  • טווח השווי המוערך של הנכס הרלבנטי לחיפוש: המחיר ההתחלתי הרלבנטי של השווי המוערך עד הגבול העליון של השווי המוערך.

מעבר להגדרות אלו של מאגר מחירי נדל"ן זה, ניתן לבצע חיפוש מורחב ותצוגה מורחבת של נתוני נדל"ן. החיפוש המורחב במאגר כולל הגדרת מספר חדרים בנכס, השטח ההתחלתי ו/או המקסימאלי של הנכס, וטווח השנים שבהן נבנה הנכס. בכל מקרה כזה אפשר להזין רק נתון מורחב אחד או ליצור טווח חיפוש כללי.

כמו כן, השירות של מאגר מחירי נדל"ן אינטרנט זה כולל אפשרות של איתור ישובים ו/או גושי חלקות. ניתן לחפש מספר גוש ומספר חלקה ספציפיים, ולחפש נתוני גושים וחלקות לפי ישובים או לפי שם מועצה.

השימושים של מאגר הנדל"ן הממשלתי

הקמתו של מאגר מחירי נדל"ן ממשלתי הגיעה לאחר הוראה מחייבת למדינה מטעם בג"ץ בשנת 2010. המאגר מציג לציבור מידע לגבי עסקאות נדל"ן שהתבצעו במשק הישראלי על פי חיתוך הנתונים שהוצג והוסבר בתחילה. כיום (אמצע 2011), השימוש במאגר מחירי נדל"ן זה הוא חינם ופתוח לציבור, אולם ישנם דיונים ברשות המיסים על גביית אגרה על שימוש בשירות ובנתוניו.

השימושים של מאגר מחירי נדל"ן הם בעיקר לקבל מידע על עסקאות נדל"ן בנכסים ספציפיים, או על פי הנתונים שמוגדרים בחיפוש באתר. כרגע, המאגר אינו מציע שירות לקבלת סטטיסטיקות שימושיות ויעילות כמו מחירי דירות ממוצעים באזורים מסוימים. המערכת לא מאפשרת לבצע חיפוש על פי ישוב, אלא על פי מספרי גושים וחלקות (למרות שיש כאמור אפשרות לאיתור גוש/חלקה על פי ישוב).

באופן כללי, מדובר במאגר מחירי נדל"ן חיובי וחשוב אך כזה שצריך להשתפר על מנת להוות שירות יעיל באמת.

לחץ כאן לאתר מאגר מחירי הנדל"ן הממשלתי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו