סימן מסחרי: מהי העלות ברישום סימן מסחרי? והאם כדאי להסתייע בעו"ד?

סימן מסחרי: מהי העלות ברישום סימן מסחרי? והאם כדאי להסתייע בעו"ד?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחרי הוא חובה בלא מעט תרחישים. המדובר הוא בצעד שיאפשר למספקים מוצר או שירותסימן מסחרי: כמה עולה לרשום סימן מסחרי? והאם כדאי להסתייע בעו"ד? מסוים לייחס אותם אליהם, לקבל את ההגנה הנדרשת במידת הצורך וליהנות מיתרונות נוספים. חשוב לזכור שתהליך רישום הסימן המסחרי אינו פשוט, אלא מבוסס על כמה וכמה שלבים – וגם עלויות כספיות שונות. במאמר הבא נעשה לכם קצת סדר בבלאגן, באמצעות הצגת העלויות האפשריות של הליך הרישום.

הבדיקה הראשונית תחילה: חיפוש סיני מסחר

עוד לפני שמתחילים לרשום את סימן המסחר, יש לבצע כמה בדיקות מקדימות. אחת החשובות שבהן היא חיפוש סימני מסחר, הן בישראל והן מחוצה לה, במטרה לראות האם ישנם סימנים דומים לזה שמעוניינים להגיש. מיותר אולי לציין שסימן דומה או זהה יביא לכך שהבקשה לרישום הסימן המסחרי "החדש" תידחה ככל הנראה על הסף.

ניתן לבצע את החיפוש באמצעות כמה מאגרי מידע, חלקם ישראלים וחלקם בין-לאומיים. ישנם בהחלט מאגרים הפתוחים לחיפוש ללא תשלום, כשאופציה אחרת היא להגיש בקשה לחיפוש מקיף ויסודי על ידי בוחני המחלקה. שירות זה כרוך כמובן בתשלום, אם כי הוא חוסך מכם המון מאמצים ומקטין את הסבירות לטעויות במהלך הבדיקה.

מהי עלות אגרת הרישום?

כמו רוב הפעולות הבירוקרטיות החיוניות האחרות, גם במקרה של בקשה לרישום סימן מסחרי יש צורך בתשלום אגרה. נכון לנקודת הזמן הנוכחית של שלהי 2020, אגרת הרישום של סימן מסחרי עבור מוצר או סיווג שירותים אחד עומדת על כ-1,600 ש"ח. עבור מוצרים או סיווגים נוספים העלות נמוכה יותר – כ-1,200 ש"ח – אם כי מבחינה מעשית נדרשת הגשה של בקשה נפרדת עבור כל מוצר או שירות. במילים אחרות: מדובר כאן בסכומים שהם לא מבוטלים, במיוחד כאשר מדובר במגוון מוצרים או שירותים שמעוניינים לרשום. אולם אין ספק שההוצאות האלה הכרחיות ועשויות להחזיר את עצמן מהר מאוד.

שימוב לב שאגרת הרישום לא תוחזר למגיש הבקשה גם כאשר הבקשה תסורב, ולכן חשוב לבצע את כל המאמצים על מנת לבדוק שסימן המסחר אכן עומד בדרישות העיקריות לגביו: שלא יהיו סימנים דומים או זהים אליו, שהסימן לא יהיה גנרי או תיאורי מדי ועוד. אם הבקשה מסורבת, ניתן להגיש ערעור או לחלופין בקשה עבור סימן מסחרי אחר.

האם כדאי לרשום סימן מסחרי לבד או באמצעות עורך דין מומחה?

שאלה ששואל את עצמו כמעט כל אדם המעוניין להגיש בקשה לרישום סימן מסחרי, היא האם רצוי שהוא יגיש את הבקשה לבד או בעזרת עורך דין המתמחה בתחום של סימני מסחר. התשובה הפשוטה היא שאין תשובה פשוטה, כאשר לכל מקרה יש חוקים משלו ולכל אדם את השיקולים הרלוונטיים עבורו.

אין צל של ספק ששימוש בשירותיו של עורך דין עשוי להגדיל משמעותית את הסיכויים לכך שהבקשה תוגש בצורה יעילה ומהירה ככל האפשר, וכמובן שגם את האחוזים לכך שהבקשה תאושר בסופו של יום. לכן הוא עשוי לחסוך עבורכם זמן וכספים לא מבוטלים. מן העבר השני של המשוואה, ברור ששירותיו של עורך הדין כרוכים בתשלום העומד לרוב על כמה אלפי שקלים לפחות.

האפשרות להגיש בקשה לסימון מסחר באופן עצמאי עשויה להוזיל לכם את העלויות הכרוכות בתהליך, שהן כאמור אינן מבוטלות. מצד שני, קחו בחשבון שמדובר במשימה מורכבת, הדורשת מחשבה מעמיקה, ביצוע בדיקות שונות בישראל ובעולם, מילוי טפסים וכן הלאה. אחוזי ההצלחה של הבקשה נוטים לרדת בהיעדר הסיוע של בעל מקצוע הבקיא בתחום.

לקריאה נוספת:
הגנה על סימן מסחר – משרד המשפטים
תשלומים ואגרות – רשות הפטנטים
חיפוש סימני מסחר – רשות הפטנטים
Trademark Fee Information – United States Patent and Trademark Office

 

אולי יעניין אותך גם:

השוואת מחירי טלפונים ניידים

השוואת מערכות לבניית חנות וירטואלית

השוואת מחירי ניקיון משרדים

 

סימן מסחרי: כמה עולה לרשום סימן מסחרי? והאם כדאי להסתייע בעו"ד?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו