השוואת מחירי ביטוח תכולה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מבחינת ביטוח הדירה או הבית שלנו ביטוח המבנה מעניק לנו כיסוי במקרה נזקים קשים למבנה עצמו, וכך ביטוח מבנה נותן שקט נפשי במקרה הקיצון של הרס הנכס או נזק משמעותי בו.

אך בכל זאת חשוב מאוד לרכוש גם פוליסת ביטוח תכולה שמעניק כיסוי לרכוש שלנו בתוך הנכס, רכוש שהוא חלק מהותי ובלתי נפרד מהחיים.

בנוסף, הסיכוי שיקרה משהו לרכוש הוא בפועל גבוה יותר מאשר נזקים קיצוניים למבנה. השוואת מחירי ביטוח תכולה היא כמובן שלב חשוב והכרחי בתהליך וההבדלים במחיר עשויים להיות גדולים.

ביטוח תכולה כולל כיסוי לרכוש מפני נזקים וסיכונים כגון פריצה ושוד, שריפה, נזקי מזג אוויר וטבע, התפוצצות (לא ממלחמה או פיגוע), רעידת אדמה ברוב המקרים וכן הלאה.

שווי הרכוש המבוטח נקבע בעזרת שמאי מטעם החברה המבטחת והפרמיה של הביטוח כוללת גם התייחסות לתנאי הנכס מבחנת מיקום, קומה, התקנת אמצעי מיגון וכדומה.

מדובר על תהליך רכישת ביטוח מעט יותר מסורבל וארוך מביטוחים אחרים, לכן מן הסתם לא מקיימים את התהליך כולו מול כל החברות אלא מבצעים השוואת מחירי ביטוח תכולה כללית יותר בעזרת מוקדי השירות של החברות או סוכני ביטוח מורשים.

לוודא שכל הכיסויים הרלבנטיים נכללים בהצעת הפוליסה

במסגרת השוואת מחירי ביטוח תכולה חשוב לוודא כי בהצעת המחיר הכללית נלקחים בחשבון כל הכיסויים הרלבנטיים, הורדת כיסויים יכולה ליצור הוזלה אך יהיה עליכם להוסיף אותם בנפרד או להישאר ללא כיסי במקרה שבו הנזק א והסיכון אכן מתממשים. למשל, אפשר להוריד את הכיסוי מפני רעידות אדמה מהפוליסה וכך להוזיל אותה מעט, אך חשוב  לוודא אילו כיסויים נכללים ואילו לא.

אם אתם צריכים או רוצים כיסויים נוספים ומיוחדים עבור ביטוח התכולה לדירה, חשוב לציין זאת מראש ולקבל הצעה כוללת עבור כלל הכיסויים הביטוחיים. למשל תוספת כיסוי אם הנכס משמש גם לעבודה, כיסוי מפני גניבה של דיירי הנכס, רכוש במרפסת שאינה סגורה, ביטוח פרטני לתכשיטים מסוימים, אבנים יקרות, ניירות ערך, מתכות וכדומה.

עבור תכשיטים למשל, ביטוח תכולה כולל לרוב כיסוי גם לאובדן/גניבה של התכשיטים כאשר הם מחוץ לנכס וכל עוד זה בגבולות ישראל, לרוב לא עבור כל הסכום אלא אחוז מסוים משווי התכשיט – כל עלייה באחוז זה מייקרת כמובן את הפרמיה.

גורמי השפעה על מחיר ביטוח התכולה

חשוב להבין לגבי השוואת מחירי ביטוח תכולה כי יש כמה גורמים משתנים המשפיעים על פרמיית הביטוח שיש לשלם בכל חודש/שנה.

גורמי אלו כוללים למשל האם דירת המגורים נמצאת בקומה גבוהה או נמוכה – כאשר קומה נמוכה כמו קומת קרקע יותר פגיעה לפריצות ולכן תכלול פרמיה גבוה יותר מקומה גבוהה, אם הדירה או הנכס נמצאים באזור בעל אחוזי פריצות או פשיעה גבוהים הפרמיה תהיה יקרה יותר, קיום מיגון מתקדם ומקיף בנכס עשוי להוריד את המחיר וכן הלאה.

מבחינת מיגון והשוואת מחירי ביטוח תכולה – לרוב החברות דווקא ידרשו מיגון מסוים כגון סורגים, אזעקה וכן הלאה כתנאי לקבלת הפוליסה או למחיר מסוים – בעיקר בבתים עם רכוש רב ויקר שיש לבטחו.

השוואת מחירי ביטוח בחינם

השוואת מחירי ביטוח תכולה היא תהליך חינמי שעשוי לחסוך לכם סכומי כסף לא מבוטלים כלל בטווח הקצר והארוך.

בחינת הנושא מול חברות הביטוח וקבלת הצעות מחיר מהן אינן כוללות התחייבות כלשהי, התחרות בתחום גדלה יחסית בין חברות הביטוח השונות ולכן מקובל ומומלץ מאוד לבצע השוואת מחירים הן של ביטוח המבנה והן של ביטוח התכולה.

ראו גם:

מעוניינים בביטוח משכנתא? – חשוב לערוך השוואת מחירים טרם לקיחתה

ביטוח חיים

ביטוח לחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו