הצרכן הממוצע כיום הוא אקטיבי הרבה יותר מאשר בעבר. בעידן של עליית מחירים ברוב תחומי החיים, ועל רקע האפשרויות המגוונות שמעמיד עבורנו האינטרנט, השוואת מחירים נעשית לפני שאנחנו מקבלים החלטות בלא מעט תחומים.
לכל תו שי יש חוקים משלו
הנקודה הראשונה שחשוב לזכור היא שתווי שי ניתנים לתמחור באופנים שונים. הכלל המרכזי הוא שתווי שי בעלי ערך כספי גבוה יציעו יותר אטרקציות ואפשרויות למימוש מאשר התווים הזולים יותר. כמו כן בכל תו שי הצפי הוא שרשימת האפשרויות למימוש תכלול דברים שהערך שלהם הוא פחות או יותר דומה.
מספר העובדים שמקבלים את תווי השי משמעותי גם כן בדרך לבחירה המושכלת שלו. בדרך כלל הערך הכספי של כל תו שי נוטה לרדת ככל שמספר העובדים שאמורים לקבל אותו גדול יותר, אם כי זהו לא מדע מדויק.
השוואת מחירים – אופציה טובה לחיסכון
יש הרבה מאד גרסאות של תווי שי, כאשר ההבדל הוא באופני המימוש וגם בעלות המשוערת של כל תו. בכל זאת, בין החברות השונות המספקות את התווים אפשר בחלק מהמקרים למצוא נקודות דמיון, כאשר התווים מזכירים אחד את השני (ובחלק מהמקרים כוללים אטרקציות חופפות). המשמעות היא שאם בודקים בין מספר חברות המספקות תווי שי אפשר למצוא הבדלים בהצעות השונות.
הבדל נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא מה שמקבלים בתמורה למחיר: אם נדרשת תוספת מינימלית למחיר השובר אבל מקבלים בתמונה תו אטרקטיבי הרבה יותר, יכול להיות שההשקעה הזו הופכת למומלצת עבור כל הצדדים. מיותר לציין מדוע הבדל קטן של שקלים בודדים יכול להפוך להיות משמעותי מאד כאשר רוכשים תווי שי בכמות של עשרות או מאות.
באשר לתנאים הספציפיים של השובר חשוב לראות כיצד ניתן לממש אותו: האם רק באמצע השבוע או גם בסופי שבוע? האם התו מציע כפל מבצעים? וכן הלאה. שובר שמגיע עם תג מחיר אטרקטיבי, מתאים לעובדים שמקבלים אותו וכולל תנאים נוחים למימוש הוא זה שככל הנראה מומלץ לבחור בו בסופו של יום.