השוואת ריבית משכנתאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שוק המשכנתאות הוא שוק משוכלל מכמה בחינות. ראשית מדובר בשוק שקיימים בו לא מעט שחקנים – הבנקים למשכנתאות. שנית, מדובר בשוק שבו ניתן למצוא כמה וכמה סוגים של משכנתאות בעלות מאפיינים שונים.

זה המקום להעיר שהבחירה של הלקוח בסוג המשכנתא או בסוגי המשכנתאות שבהם הוא מעוניין איננה חופשית לחלוטין. בשנים האחרונות החל בנק ישראל לקבוע מגבלות מסוימות שמאלצות את הלווים לקחת אותם בחשבון. כך, נכון להיום אין אפשרות לבקש מהבנק את כל כספי המשכנתא במסלול של ריבית משתנה בלבד.

על מנת לעשות סדר בתחום מחירי המשכנתא במונחי ריבית, נציג בשיתוף אתר wayout המתמחים בייעוץ משכנתאות כמה מסלולים של משכנתא שהוצעו על ידי בנקים מובילים למשכנתאות.

יש לציין שתנאי הריבית עשויים להשתנות מסיבות מיקרו ומקרו כלכליות, וכן בשל מאפייניו השונים של כל לקוח ולקוח ועל כן יש להתייחס להשוואת המחירים בזהירות, ובשום אופן לא כתחליף לביצוע סקר שוק עצמאי.

משכנתא בריבית קבועה, צמודת מדד, לתקופה של 25 שנה

משכנתא בריבית קבועה עם הצמדה למדד נחשבה במשך שנים ארוכות למשכנתא הסולידית ביותר. יתרונה של המשכנתא מסוג זה, לעומת משכנתא בריבית משתנה טמונה מטבע הדברים בעובדה שהריבית איננה עתידה להשתנות. יחד עם זאת, שינויים חיצוניים בהחלט ישפיעו על ההחזר החודשי בשל המנגנון של ההצמדה למדד המחירים לצרכן. בעיני רבים, מסלול זה נחשב למסלול הבסיסי של המשכנתאות בישראל.

בנק איגוד – ריבית ממוצעת של 3.56 אחוז.

הבנק הבינלאומי למשכנתאות – ריבית ממוצעת של 3.85 אחוז.

בנק דיסקונט למשכנתאות – ריבית ממוצעת של 3.4 אחוז.

בנק לאומי למשכנתאות (בלמ"ש) – ריבית ממוצעת של 3.6 אחוז.

בנק מזרחי טפחות – ריבית ממוצעת של 3.35 אחוז.

בנק מרכנתיל דיסקונט – ריבית ממוצעת של 3.8 אחוז.

בנק משכן, פועלים משכנתאות – ריבית ממוצעת של 3.78 אחוז.

משכנתא בריבית קבועה, צמודת מדד, לתקופה של עד 15 שנה

לא מעט לקוחות זקוקים למשכנתא בריבית קבועה, אולם יש ברצונם לפרוס את המשכנתא לתקופה קצרה יותר. חשוב לדעת שכאשר תקופת המשכנתא בשנים קצרה יותר, הריבית המוצעת תהיה בדרך כלל נמוכה יותר מאשר לגבי תקופה ארוכה יותר.

בנק איגוד – ריבית ממוצעת של 2.75 אחוז.

הבנק הבינלאומי למשכנתאות – ריבית ממוצעת של 2.85 אחוז.

בנק דיסקונט למשכנתאות – ריבית ממוצעת של 2.6 אחוז.

בנק לאומי למשכנתאות (בלמ"ש) – ריבית ממוצעת של 2.41 אחוז.

בנק מזרחי טפחות – ריבית ממוצעת של 2.43 אחוז.

בנק מרכנתיל דיסקונט – ריבית ממוצעת של 2.8 אחוז.

בנק משכן, פועלים משכנתאות – ריבית ממוצעת של 2.47 אחוז.

משכנתא בריבית משתנה, צמודה לפריים

ריבית הפריים נחשבת לריבית הבסיסית שעל פיה מחושבת הריבית עבור סוגים שונים של הלוואות. למעשה ריבית הפריים מבוססת על ריבית בנק ישראל, בתוספת מרווח מסוים. יתרונותיו של מסלול זה נובעים מכך שמדובר בריבית שאיננה צמודה למדד ובנוסף – ישנה אפשרות לפרוע את המשכנתא ללא תשלום של קנסות פירעון.

בנוגע למסלול זה, הריבית שאותה ישלם הלקוח תהיה על פי רוב נמוכה יותר מריבית הפריים נכון לרגע נתון. בשל העובדה שמדובר בריבית משתנה, הלקוחות לא חותמים על ריבית מסוימת כי אם על מרווח מסוים מהפריים שישמר להם לכל אורך תקופת ההלוואה ויהיה הבסיס לשינויים עתידיים בגובה הריבית (בהתאם להחלטת נגיד בנק ישראל).

לאחר בדיקה מעמיקה מצאנו שהמרווח מהפריים היה שונה מאוד בין לקוח ללקוח לא רק בין הבנקים השונים אלא אפילו באותו בנק עצמו. לכן, בלתי אפשרי לערוך השוואה בעלת משמעות כוללת. טווחי הריביות שמצאנו נעו בין פריים מינוס 0.6 אחוז לבין פריים מינוס 1 אחוז.

ראו גם:

מחירון שיפוצים

השוואת מחירים – מעבר דירה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו