השוואת מחירים בין רשתות המזון הגדולות

השוואת מחירים בין רשתות המזון הגדולות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רוב ההוצאות השוטפות במשפחה ממוצעת הן על רכב ועל קניות לבית כמו אוכל, מוצרי הגיינה וניקיון וכן הלאה.

רובנו עורכים קניות לפחות פעם בשבוע בהיקף נרחב, ועל כן ישנה חשיבות רבה היכן לערוך את הקניות, וכאן הכתובת היא בדרך כלל אחת מרשתות המזון הגדולות – שופרסל, מגה, יש, רמי לוי ועוד.

הבדלי מחירים בין הרשתות

על כך שיש הבדל משמעותי בין המחירים במכולת השכונתית לבין רשת מזון גדולה אין עוררין, אבל מה לגבי הבדלי מחירים בין הרשתות השונות? איך יודעים איזו רשת זולה יותר?

לעיתים יש רק רשת מזון גדולה אחת באזור המגורים ואז בדרך כלל היא הכתובת לתושבי האזור, אבל ברוב הפעמים יש יותר מרשת אחת הנמצאת במרחק נסיעה סביר מהבית, ואז כדאי לעשות השוואת מחירים בין הרשתות ולבחור ברשת הזולה יותר. ההבדל במחיר, בעיקר כשמדובר בקנייה בהיקף רחב, יכול להיות משמעותי מאוד.

השוואת מחירים

ניתן למצוא בקלות באינטרנט או בעיתונים השוואת מחירים בין רשתות המזון הגדולות, אולם פעמים רבות סל המוצרים הנבחר אינו משקף קנייה ממוצעת.

כמו כן השוואה זו אינה משקפת את כל הרשתות הקיימות ולעיתים חלק מהמחירים מובאים במסגרת מבצע שאינו משקף את המחיר הרגיל של אותו מוצר.

נוסף לכך רבות מההשוואות מתבססות על קניות שמבוצעות באמצעות האינטרנט ובהן המחירים גבוהים מהרגיל.

חוץ מזה, אף פעם אי אפשר לדעת אם אין אינטרס כלכלי העומד מאחורי השוואה זו – למשל רשת מזון כלשהי יכולה ליזום השוואה כזו ולבחור בכוונה מוצרים שנמכרים אצלה בזול יותר מרשתות אחרות.

טיפים להשוואת מחירים

הדרך הכי טובה עבור כל אדם באופן אישי להשוות בין רשתות המזון הגדולות היא לעשות השוואה כזו בעצמו בין רשתות המזון הרלוונטיות לאזור מגוריו או לאזור עבודתו. זכו שלכמעט כל רשת יש חנות וירטואלית המתפקדת כסניף עצמאי – אז איך עושים זאת? הנה כמה טיפים:

  • ערכו רשימה של מוצרים אותם אתם קונים באופן שוטף ושקל להשוות אותם בין הרשתות. למשל במוצרים כמו ירקות ופירות קשה להניח שיימצא הבדל משמעותי במחיר, מה גם שמחירם של אלו משתנה מאוד ותלוי במצב היבול ובעונה. לעומת זאת מוצרים כמו חיתולים, דגני בוקר, לחם מסוג מסוים, שמן, שמפו מסוג מסוים וכדומה הם מוצרים שקונים לעיתים קרובות ומחירם קבוע פחות או יותר.
  • כדאי לעשות רשימה די ארוכה ומייצגת, אם כי אין צורך להגזים. רשימה של עשר עד עשרים מוצרים מייצגים בהחלט מספיקה כדי להסיק מסקנות לגבי מגמת המחירים בכל רשת.
  • אין צורך להקדיש יום שלם ולשוטט בין הרשתות השונות, פשוט ערכו את הקנייה הגדולה שלכם בכל פעם ברשת אחרת ובדקו את המחירים של המוצרים שסימנתם. כדי למנוע את הבעיה של השוואה במקרה של מבצע רשמו את המחיר המלא בכל מקרה וציינו את המבצע. לעיתים תופתעו לגלות שמוצר שנמכר במחיר מבצע ברשת מסוימת נמכר במחיר זול יותר אפילו ממחיר המבצע ברשת אחרת.
  • כמובן שלא צריך לקנות את כל המוצרים שסימנתם בכל קנייה אלא רק לבדוק מה מחירם.
  • לאחר שיש בידכם את הרשימה הרצויה עם המחירים בכל רשת כל שנותר הוא לעשות חישוב כמה הייתה עולה הקנייה בכל רשת אילו הייתם קונים רק את המוצרים שברשימה ולראות היכן הייתם יוצאים הכי בזול.
  • אם אתם מאלו שנוהגים לערוך קניות לבית באמצעות האינטרנט המשימה כמובן יותר פשוטה ותוכלו לבדוק תוך זמן קצר באינטרנט מבלי לכתת את רגליכם היכן הרשת הכי זולה. אך חשוב להדגיש שאם אינכם קונים דרך האינטרנט זו אינה דרך מומלצת לעשות השוואה כי ישנו פער בין המחירים בחנות לבין המחירים באינטרנט והוא משתנה בין רשת לרשת.

ראו גם:

השוואת מחירי מוצרי חשמל

השוואת מחירי מכונות קפה

השוואת מחירי בר מים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו