עלויות של גישור גירושין

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גישור גירושין אינו הליך נעים, כי בכל מקרה מדובר בסיום יחסים קרובים ולעיתים ממושכים בין בני זוג. עלויות של גישור גירושיןאולם אין ספק שלעומת האלטרנטיבה, של תיק גירושין הנדון בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה, זה הרע במיעוטו. גישור גירושין טומן בחובו כמה יתרונות מרכזיים, לרבות האפשרות לסיים את היחסים בין בני הזוג בצורה ידידותית ומהירה ככל האפשר, תוך קבלת החלטה הוגנת עליה מסכימים כל אחד מהצדדים.

במאמר הבא נתייחס לסוגיה חשובה מאוד, שעשויה להשפיע על ההחלטה לגבי האפיק אליו תפנו בתחילת הדרך: ההיבט הכלכלי. אז כמה עשוי לעלות תהליך גישור גירושין? ומהו ההבדל בינו לבין תיק גירושין?

גישור גירושין: לכל מקרה יש חוקים משלו

חשוב להדגיש, כבר בשלב הראשון, כי אפשר לקבוע מראש מהי העלות הצפויה של גישור גירושין: החל מהייעוץ הראשוני המתחיל את התהליך, דרך הפגישות הנעשות בתיווכו של הגורם מסייע (עורך דין או מגשר) ועד להסכם הגירושין החותם את התהליך. יש מקרי גירושין מורכבים יותר, שדורשים עיסוק בסוגיות מעוררות מחלוקת ושורה ארוכה של מפגשים ודיונים. לעומתם תמצאו מקרים פשוטים פי כמה, בהם אפשר לסגור את כל הסוגיות העומדות בליבת ההסכם תוך מספר מצומצם של פגישות.

בדרך כלל הצעת המחיר תינתן על ידי הגורם המלווה רק לאחר פגישת התיאום הראשונית, בה אפשר להבין בקווים כלליים את מאפייני המקרה ובעיקר את רמת המורכבות שלו. תיתכנה מספר צורות תשלום שונות, כאשר הברירות העיקריות הן תשלום עבור חבילה כוללת המתייחסת לכל שלבי התהליך (ללא הגבלת שעות), ולעומת זאת מסלול בו התשלום נקבע פר פגישה או תקופת זמן. הגורמים המספקים את השירות מציעים בדרך כלל גמישות, כך שבני הזוג יכולים לבחור בצורת התשלום המתאימה להם ביותר בנקודת הזמן הנוכחית ותוך התבוננות בצפוי להם חודשים קדימה. אסור לשכוח שעצם הכניסה לתהליך הגירושין עשוי לשנות את החוקים מבחינה כלכלית עבור כל אחד מהצדדים.

כמובן שהמחיר עשוי להשתנות גם בהתאם למומחיות, לניסיון ולתחומי הסיוע של הגורם אליו פונים על מנת שילווה את התהליך, אם כי לא תמיד מדובר בפערים משמעותיים מדי. בכל מקרה מומלץ שלא לבצע את הבחירה אך ורק על פי המחיר, מכיוון שלעיתים מאחורי מחיר זול מדי מסתתר מגשר שאינו מומחה מספיק, שלא יכול להקדיש למקרה את מלוא תשומת הלב המגיעה לו וכן הלאה.

בהשוואה לחלופות גישור גירושין זול בעשרות אחוזים

כדי לסבר את האוזן, העלות הכוללת של הליך גישור גירושין עומדת פעמים רבות סביב כ-20,000-10,000 ש"ח, אולי אפילו פחות, סכום הכולל את העלות הנדרשת עבור שני הצדדים יחדיו וכמובן שגם את ההסכם עליו הם חותמים בסופו של דבר. עם זאת מדובר בהערכה כללית מאוד, שכמובן גם לא מחייבת.

למרות שסכומי הכסף הכרוכים בגישור גירושין אינם בטלים בשישים, אפשר לטעון בפה מלא שמדובר בעלויות נמוכות בצורה משמעותית בהשוואה לתיק גירושין. ההערכה היא שתיק גירושין, כולל כמובן הייצוג המשפטי של עורך דין, עשוי להגיע לסכומים של ש-60,000-40,000 ש"ח עבור כל אחד מהצדדים. מדובר בעלויות גבוהות מאוד, שלא כל זוג בישראל יכול או מעוניין לעמוד בהן. עלויות שהן גבוהות באחוזים ניכרים בהשוואה לגישור גירושין, ומבחינה מעשית עשרות אם לא מאות אלפי שקלים במצטבר.

אי אפשר להתעלם מסוגיה נוספת, והיא המורכבות של ניהול תיקי גירושין בישראל. תיקים רבים המגיעים לפתחי בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה נמשכים חודשים ארוכים ולעיתים קרובות גם שנים. מעבר להירתמות הנדרשת מבני הזוג, מדובר כאן בתקופה של אי ודאות, גם לה עלולות להיות השלכות שליליות על הצדדים השונים וכמובן שגם על הילדים והתא המשפחתי כולו.

לקריאה נוספת:
How Much Does Divorce Mediation Cost?
Top of Form
The Real Truth Behind Divorce Mediation Cost

 

אולי יעניין אותך גם:

השוואת מחירים

השוואת מחירי טלפונים ניידים

תעריפים בטיפול משפטי והגבלת שכר טרחה – השוואת מחירים

עלויות של גישור גירושין

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו